Povinně zveřejňované informace
1. Název
Obec Vrbová Lhota
2. Důvod a způsob založení
Obec Vrbová Lhota v současném pojetí a právním postavení vznikla jako součást obecního zřízení na základě zákona č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení). Právní postavení obcí je zakotveno primárně základním zákonem státu - Ústavou České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.). Obecní zřízení v současné době upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
Obec:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je sedmičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory. Iniciativními a poradními orgány starosty jsou komise.
Organizační složky obce
Starosta obce: Jiří Vojtěch
Místostarosta obce: Radek Výborný
Členové zastupitelstva
Zdeněk Hejhal JUDr
Michal Sixta
Pavel Pojikar
Miroslav Řehák
Jana Forejtová
Kontrolní výbor: Michal Sixta
Finanční výbor: Pavel Pojikar
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Poděbradská 25
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Poděbradská 25
289 11 Pečky
Možnost objednání e-službou
4.3 Úřední hodiny
Pondělí | 9 - 11 h | 19 -20 h |
4.4 Telefonní čísla
321 785 306
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
Poděbradská 25
4.7 Elektronická adresa podatelny
ou@vrbova-lhota.cz
(možnost použití elektronického podpisu)
4.8 Datová schránka
crtbgte
5. Případné platby lze poukázat
7425191/0100
Variabilní symboly pro platby:
- Poplatník označí veškeré své platby číslem popisným
6. Identifikační číslo (IČO)
00239933
7. Plátce daně z přidané hodnoty – Daňové identifikační číslo (DIČ)
054-00239933
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
- Hlavním regulačním dokumentem je Územní plán obce
- Vyhlášky a nařízení
- Zápisy z jednání ZO
- Jednací řád
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce
Závěrečný účet obce
Kontrola hospodaření obce
Inventarizace majetku obce
Veškeré informace v rubrice Hospodaření obce
9. Žádat o informace lze:
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle 321 785 306 nebo 792 302 472
není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně - písemnou žádost můžete doručit:
- elektronicky (e-mailem) na adresu ou@vrbova-lhota.cz
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu Obecní úřad
Poděbradská 25
Vrbová Lhota
289 11 Pečky -
datovou schránkou - crtbgte
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
10. Příjem žádostí a dalších podání
10.1 místo a způsob podání a podnětů
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle 321 785 306
- elektronicky (e-mailem) na adresu ou@vrbova-lhota.cz
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu Obecní úřad
Poděbradská 25
Vrbová Lhota
289 11 Pečky - datovou schránkou - crtbgte
10.2 Opravné prostředky
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným obecním úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení. Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti. O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6, kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3, uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.
10.3 Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde http://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspx.
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.cz.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu
- ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republikExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- usnesení č. 2/1993 Sb., jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republikExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 128/2000 Sb. o obcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 500/2004 Sb. o správním řízeníExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 301/2000 Sb. o matrikáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vyhl. č. 207/2001 Sb. k provedení zákona o matrikáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 326/2000 Sb. o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranstvíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraněExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 561/2004 Sb. - školský zákonExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlechExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikáníExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictvíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajinyExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánechExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstevExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 21/2006 Sb. o ověřováníExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vyhl. č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných skutečnostíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 185/2001 Sb. o odpadechExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoníkExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacímExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vyhl. č. 442/2006 Sb. prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektuExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vl. nař. č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemiExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správyExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisuExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 194/2009 Sb,.o datových schránkáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
11.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
Nařízení
Vnitřní předpis
Řády
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Úkon |
Cena |
Tisk nebo kopírování černobíle |
10,- Kč / A4 |
20,- Kč / A4 oboustraně |
|
Kopírování na datové nosiče |
50,- Kč / CD |
Kopírování a úkony na vlastní disketě (CD) žadatele je nepřípustné |
|
Poštovné + balné |
- dle druhu zásilky a dle platných ceníků |
Telefonní a faxové poplatky |
- dle sazeb operátorů |
Mzda (činnost při zpracování informace) |
250,-Kč /hod. |
Sazebník úhrad za poskytování informací byl stanoven na základě usnesení č.9 ze zasedání zastupitelstva č.7-11-17 ze dne 27.11.2017.
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
13.2. výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
- Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
- Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestanoví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
- Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „licenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
- Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
- Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
- Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství
14. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
Ostatní informace
A) Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
B) Informace o zpracování osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
C) Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT (PDF 123 kB)
- Honební společenstvo dle zákona o myslivosti :
D) Informace o obecním informačním systému
Informační systém Obecního úřadu je vybudován na platformě operačního systému MS Windows. Uživatelské stanice jsou vybaveny operačním systémem MS Windows XP a kancelářským systémem MS Office 2008.
petrotrovice
Název IS | Definice IS |
---|---|
WinESS | Spisová služba |
WinEOB | Evidence obyvatel |
WinPAM | Práce a mzdy |
WinPOP | Poplatky a daně |
WinUCR | Účetnictví a rozpočet |
Prohlášení
Obecní úřad nevytváří žádné číselníky dle §5 odst. f) zákona číslo 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.
E) Informace o územním plánu
Důvodem pro zpracování územního plánu obce je potřeba reagovat na aktuální potřebu aktualizovat rozvojové záměry obce ve všech funkcích a vytvořit závazný podklad pro koordinaci všech investičních i neinvestičních aktivit na území obce v intencích udržitelného rozvoje při respektování jeho přírodních a kulturních hodnot.